Voor kinderen en (jong)volwassenen

UNICORN COACHING & TRAINING

Mijn aanpak is veelal een combinatie van gerichte bijlessen geven en coaching.

De ene keer komt de gerichte bijles om de hoek kijken, de andere keer misschien meer het coachen; leren-leren en de planning. Veelal heb ik dyslectische leerlingen (van jong tot oud), waardoor een combinatie bijna onlosmakend met elkaar verbonden is. Dit maakt het begeleiden van deze leerlingen voor mij heel interessant, elke keer is weer anders. Een flexibele, creatieve instelling houdt de geest jong.

 

 

Doordat ik een gediplomeerd kindercoach ben en al jaren huiswerkbegeleiding en bijlessen geef, heb ik voor mezelf de ideale balans gevonden om leerlingen zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.

Goede begeleiding bestaat niet alleen uit kennis, maar ook uit hoe je als coach desbetreffend probleem aanpakt, overzichtelijk en handelbaar maakt.

 

 

Voorbeelden:

  • Een leerling is aangemeld voor bijlessen/huiswerkbegeleiding.Mocht diezelfde leerling echter een keer ergens mee zitten of ik merk dat er iets aan de hand is, dan kan ik op gepaste wijze hiernaar informeren, er verder op in spelen of eventueel in overleg aanvullende maatregelen treffen.
  • Een leerling is aangemeld voor alleen kindercoaching.Gaandeweg merk ik dat er eventueel een leerprobleem ten grondslag kan liggen. Op gepaste wijze kan ik hiernaar kijken en dit overleggen met de ouders en/of school. Indien nodig, wordt hierna een plan van aanpak gemaakt om de leerling zo goed mogelijk op beide gebieden te begeleiden.
  • Soms is vanaf het begin duidelijk dat een leerling beide vaardigheden nodig heeft. Veelal komt dit voor bij leerlingen met dyslexie, ADHD, ADD, die gedurende een langere periode een achterstand hebben opgebouwd en waar het zelfvertrouwen laag is. In zo’n geval is het heel belangrijk beide gebieden vanaf het begin aan te pakken waardoor het zelfvertrouwen stap voor stap opgebouwd kan worden.

 

Ook te volgen via